Veelgestelde vragen
1. Hoe werkt het Online inlijsten?
2. Uit welke soorten glas kunt u kiezen?
3. Welke passe-partouts kan ik kiezen?
4. Hoe werkt de knipfuntie?
5. Wat kan ik met "Favorieten" doen?
6. Wanneer worden mijn inlijstingen bezorgd?
7. Wat zijn de verzendkosten?
8. Hoe verzend Artbol.nl de posters, en/of kunstreproducties en inlijstingen?
9. Hoe kan ik de bestelling betalen?
10. Hoe verloopt de bestelprocedure bij Artbol?
11. Wat gebeurt er met mijn gegevens?
12. Wat is de gemiddelde levertijd van een kunst reproductie/poster?
13. Wat moet ik doen als een poster, kunstreproductie of inlijsting beschadigd is aangekomen?
14.Wat zijn Kunstposters?
15.Wat is een Artblock?
16. Wat zijn wissellijsten?
17.Wat is kunst op maat ?
18.Eigen afbeelding upload foto of kunst en inlijsten?
1. Hoe werkt het Online inlijsten?
U kiest een artprint /kunstreproductie/poster, een giclée of een origineel op papier.
U kunt in onze inlijst module kiezen uit de volgende lijsten:
- Houten lijsten
- Aluminium lijsten
- Wissellijsten; indien de prent een standaard maat heeft, wordt deze optie automatisch weergegeven,
indien dit mogelijk is.
De kunstreproducties en posters ed. worden professioneel vacuüm gezogen, zodat de prent strak en zonder blaasjes in de lijst komt.
2. Uit welke soorten glas kunt u kiezen?
U kunt kiezen uit de volgende soorten glas:
- Enkeldik glas
- Acrylaat / plexiglas 2 mm.
- Acrylaat / plexiglas 3 mm.
- Bij lamineren wordt er een beschermlaag folie op de reproductie/poster aangebracht.
- Het lamineren vervangt dus het glas.
- Ruw laminaat wordt met de hand (kwast) aangebracht en geeft daardoor een bepaalde structuur aan de reproductie.(er komt als het ware een soort harde laklaag op de poster/reproductie)
3. Welke passe-partouts kan ik kiezen?
U kunt in onze online inlijstmodule kiezen voor een passe-partout, bestaande uit verschillende kleuren. U heeft ook de mogelijkheid de breedte van uw passe-partout aan te passen. Bij onze inlijstingen gebruiken wij zuurvrije materialen nl.: zuurvrije tape, zuurvrij passe-partout karton. Dit alles draagt bij aan een kwalitatief hoogwaardig product.
Hierbij wordt de mogelijkheid gegeven om bij de kunstreproducties de witte rand weg te laten knippen, let wel, hierdoor wordt de uiteindelijke afmeting van uw inlijsting kleiner! Op deze manier kunt u het motief van de reproductie strak laten inlijsten. Indien u kiest voor een passe-partout hoeft u deze functie niet te gebruiken.
Bij Giclée en origineel op papier zal in overleg met de klant de eventuele handtekening van de kunstenaar zichtbaar blijven.
Bij sommige repro's is de witrand( rand om de afbeelding) indicatief , op deze witrand kan een tekst-titel-kunstenaar staan indien u deze reproduktie los besteld. Helaas is dit dan niet op de site te zien.
5. Wat kan ik met "Favorieten" doen?
Hier kunt u een lijst of een catalogus samenstellen van uw geselecteerde favorieten kunstwerken. Dit kunt u bijvoorbeeld doormailen of uitprinten om op een later tijdstip uw keuze te maken en aan de hand daarvan uw bestelling te doen. Bij deze functie plaatst u dus geen bestelling.
6. Wanneer worden mijn inlijstingen bezorgd?
De levertijd bedraagt 2 weken, aangezien het inlijsten zeer vakkundig wordt gedaan en dit proces enige tijd in beslag neemt.Indien u kiest voor een wissellijst, dan bedraagt de levertijd ongeveer 1 week.
Let wel! Inlijsten in een wissellijst is alleen mogelijk indien de reproductie/poster voldoet aan de hierbij geldende standaard formaten t.w.: 18x24 cm., 21x29.7 cm., 24x30 cm., 30x30 cm., 40x40 cm., 40x50 cm., 50x50cm., 50x60 cm., 50x70 cm., 60x80 cm., 60x90 cm., 70x70 cm., 70x90 cm., 70x100cm..
Indien u vragen heeft kunt u contact opnemen met: info@artbol.nl
De verzendkosten voor Nederland bedragen € 6,95 (incl.BTW) per bestelling.
Voor inlijstingen berekenen wij een extra toeslag, deze bedraagt € 7,95 (incl.BTW)
De verzendkosten voor België bedragen € 6,95 (incl.BTW) per bestelling.
Voor inlijstingen berekenen wij een extra toeslag, deze bedraagt € 8,95 (incl.BTW)
De verzendkosten voor Duitsland bedragen € 7,95 (incl.BTW) per bestelling.
Voor inlijstingen berekenen wij een extra toeslag, deze bedraagt € 8,95 (incl.BTW)
8. Hoe verzendt Artbol.nl de posters, en/of kunstreproducties en inlijstingen?
Deze worden opgerold en verstuurd in stevige kartonnen dozen/kokers. De verzending van de artikelen gaat via een expediteur DHL.
9. Hoe kan ik de bestelling betalen?
Creditcard:
Visa, MasterCard. U kunt uw creditcardgegevens via de beveiligde SSL procedure veilig invoeren. Wij werken samen met Buckaroo Payments en zij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.
Ideal betaling : Internet betaling ( Nederland via beveiligde ssl procedure) via uw eigen bank .
Zelf Overmaken /Overboeking:
Artbol.nl biedt u de mogelijkheid om zelf via uw bank een overboeking te doen dit kan nadat u uw order geplaatst heeft, u kunt het bedrag overmaken op onze Rabobank rekening, nadat u de order geplaatst heeft krijgt u een automatische e-mail met onze bankgegevens. Wij verzenden uw order zsm nadat wij de betaling ontvangen hebben.
Onder rembours verzenden:
Wanneer u de zending onder rembours wilt laten verzenden, betekent dit dat u achteraf betaalt. Op het moment dat de bestelling bij u wordt bezorgd betaalt u het aankoopbedrag en de transport- en rembourskosten rechtstreeks aan de medewerker van de bezorgdienst.
10. Hoe verloopt de bestelprocedure bij Artbol?
U kiest eerst het gewenste artikel en klikt op de button Bestellen onder dit artikel. Dit artikel wordt dan in de winkelwagen gelegd. Evt. indien U andere artikelen wilt bestellen kunt u dit op dezelfde manier toevoegen. Als u hiermee klaar bent, dan gaat u naar de winkelwagen toe (rechtsboven in beeld).
Als u uw bestelling compleet heeft, dan klikt u op Afrekenen.
Indien u zich niet wilt registreren is dit een eventuele optie maar indien u vaker wilt bestellen doorloopt u de volgende stappen:
Registreren (stap 1):
Als u een nieuwe klant bent moet u zich eerst aanmelden. Bestaande klanten kunnen inloggen en dan verschijnt automatisch de reeds eerder ingevulde gegevens.U krijgt via uw email adres een inlogcode.
Uw gegevens (stap 2):
Hier moet u alle gegevens invullen, zodat wij uw order kunnen afhandelen. Deze kunt u natuurlijk altijd nog aanpassen als er wijzigingen mochten zijn. U hoeft dan alleen maar opnieuw in te loggen.
Betalingswijze kiezen (stap 3):
Hier kunt u uw betalingswijze kiezen.
Besteloverzicht + Bevestigen (stap 4):
U krijgt een compleet overzicht van uw bestelling en de door u ingevulde gegevens. Deze kunt u nog eens rustig controleren en evt. kunt u deze nog aanpassen. Als u vervolgens op de button Bevestigen drukt, dan wordt uw bestelling in ons systeem opgenomen.
Bevestiging (stap 5):
Hierna krijgt u de bevestiging dat de gegevens correct zijn verwerkt. U krijgt altijd een bevestigingsmail. Mocht u deze niet ontvangen, neem dan even contact op met de klantenservice: info@artbol.nl
11. Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Uw persoonlijke gegevens zijn bij ons veilig. Wij hechten veel waarde aan het vertrouwen dat u in ons bedrijf heeft en alle persoonlijke informatie die u ons geeft wordt met de grootst mogelijke zorg en vertrouwelijk behandeld. Artbol.nl beperkt zicht tot registratie van die gegevens welke noodzakelijk zijn voor de afwikkeling van de bestelling en de communicatie hierover met u als koper.
Artbol.nl verstrekt in geen geval persoonsgegevens aan derden. Artbol.nl zal de door u verstrekte gegevens opnemen in een bestand. Tenzij u heeft aangegeven dat u daarop geen prijs stelt, zullen uw gegevens worden gebruikt om onze producten en diensten af te stemmen op uw interesses en om u hierover te informeren. De verwerking van uw gegevens zal geschieden in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving
12. Wat is de gemiddelde levertijd van een kunst reproductie/poster?
De gemiddelde levertijd van een kunstposter is ongeveer 1 à 2 weken. Natuurlijk is er een groot gedeelte uit voorraad leverbaar.
De levertijd van posters is meestal slechts 4 werkdagen. Als u op het rondje "i " Info button klikt welke naast de titel staat weergeven. Dan kunt u de levertijd van het product zien. De levertijd is afhankelijk van het wel of niet op voorraad hebben van de bestelde poster(s)/ kunstreproducties.
13. Wat moet ik doen als een poster, kunstposter of inlijsting beschadigd is aangekomen?
Neem altijd eerst via klantenservice contact met ons op. Zet in de mail wat er precies aan de hand is en de aard van de beschadiging. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op!
14. Wat zijn kunstposters?
Kunstposters: Bij dit procédé worden originele kunstwerken met toestemming van de kunstenaar gereproduceerd op papier. De kunstreproducties worden over het algemeen in een hoge kwaliteit met lichtechte inkten in offset gedrukt op een papiergewicht van ± 240 gram.
Bij Art Bocks wordt de artprint verwerkt op een hoog kwalitatief MDF box, waarvan de randen aan de achterzijde 3 cm dik zijn, zodat het de uitstraling heeft van een schilderij.
Afhankelijk van het motief worden de randen qua kleur afgestemd op het motief.
Een enorme collectie complete wanddecoraties
Indien u vragen heeft kunt u contact opnemen met: info@artbol.nl
Wissellijsten zijn lijsten welke op een vooraf bepaalde maat gemaakt worden. Hierdoor is de prijs lager dan die van op maat gemaakte lijsten, maar is de kwaliteit evenredig aan die van de op maat gemaakte lijsten.
Deze collectie bevat kunstwerken waarbij u zelf het gewenste formaat kunt bepalen.Natuurlijk in verhouding van het kunstwerk.
Hierbij kunt u zelfs aangeven op welk materiaal wij dit mogen produceren.Wij werken met Epson en Liveprint om de beste kwaliteit te leveren. Tevens is er een optie waarbij u het gekozen werk zelf kunt inlijsten in onze online inlijst module.Dit is alleen mogelijk bij canvas en kunst op papier.
Nu ook kunst op plexiglas of Aluminium.Hierbij word uw keuze geprint op plexi/acryl of aluminium.
Bij Aluminium hebben wij 2 soorten ALU white en ALU geborsteld. Ook kunt u bij ons foto's aanleveren wij offreren graag om van uw eigen kunstwerk/foto een mooie wanddecoratie te maken.
18.Eigen afbeelding upload foto of kunst?
Een veel voorkomende “fout” is het gebruik van afbeeldingen met een veel te lage resolutie. Vaak zijn dit afbeeldingen die van het internet komen. Deze hebben over het algemeen een resolutie van 72 of 150DPI wat dus veel te laag is voor drukwerk. DPI staat voor ‘Dots Per Inch’ en geeft het aantal beeldpunten per 2,54 cm weer. Om een afbeelding scherp af te kunnen drukken moet de DPI-waarde voldoen aan de opgestelde richtlijnen: 300 DPI voor regulier drukwerk. Natuurlijk kunnen wij deze ook voor u inlijsten, check onze inlijst module.